Cestovní kancelář CK TURISTA s.r.o. je řádně pojištěna pro případ úpadku cestovní kanceláře, a to v rozsahu a za podmínek dle zákona č. 159/1999 Sb. v platném znění. Podrobnosti o platném pojištění jsou aktuálně zveřejněny na webových stránkách CK (www.ckturista.cz).
1.2) Doporučujeme zákazníkům seznámit se důkladně s popisem zájezdu v Katalogu (katalogem se rozumí také prospekt k zájezdu/pobytu nebo popis zájezdu/pobytu na webových stránkách CK TURISTA), Všeobecnými smluvními podmínkami cestovní kanceláře CK TURISTA (dále VSP), Důležitými informacemi a Reklamačním řádem, které jsou nedílnou součástí Smlouvy o zájezdu (dále jen SoZ).
2.1) Vzájemný smluvní vztah mezi zákazníkem a cestovní kanceláří CK TURISTA se řídí Smlouvou o zájezdu, Potvrzením o zájezdu, Všeobecnými smluvními podmínkami, popisem zájezdu/pobytu v katalogu (včetně jeho on-line verze na webových stránkách www.ckturista.cz), platnými právními předpisy, zejména příslušnými ustanoveními zákona č.89/2012 Sb., občanský zákoník v platném znění, a zákona. č. 159/1999 Sb. o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu, ve znění pozdějších předpisů. Nedílnou součástí VSP jsou také Důležité informace, Reklamační řád a Všeobecné pojistné podmínky pojištění záruky pro případ úpadku CK, které jsou k dispozici na vyžádání v CK a také na webových stránkách CK (www.ckturista.cz).
2.2) Předáním (dle bodu 5.3) vyplněné SoZ nebo odsouhlasením závazné objednávky (dále jen ZO) zákazník prohlašuje, že se seznámil s informacemi o zájezdu/pobytu, na který se přihlašuje i se VSP , a že je uznává, souhlasí s nimi a přistupuje k nim.
Účastníky smluvního vztahu (smluvní strany) jsou:
3.1) Zákazník: za zákazníka se považuje každý účastník zájezdu/pobytu uvedený v SoZ nebo v závazné objednávce. Zákazník - objednavatel nebo zákazník uvedený jako první na SoZ uzavírá SoZ vlastním jménem a jménem všech cestujících, kteří jsou v SoZ uvedeni, a kteří zákazníka – objednavatele nebo prvního zákazníka uvedeného na SoZ k přihlášení na zájezd/pobyt, tj. k uvedení do SoZ a jejímu předání co CK pověřili. Zákazníkem může být fyzická i právnická osoba.
3.2) Cestovní kancelář: CK TURISTA s.r.o. dle čl. 1.1)
4.1) Tyto VSP upravují práva a povinnosti smluvních stran při prodeji předmětu smluvního vztahu, kterými jsou zájezdy, pobyty a další služby cestovního ruchu.
4.2) Detailní program zájezdů/pobytů je uveden v katalogu (viz. čl.1.2), případně upřesněn v SoZ . Pokud si jej zákazník vyžádá, obdrží jej při uzavření SoZ. CK si vyhrazuje právo provést v konečném programu zájezdu drobné úpravy, pokud jsou nezbytné a neovlivní charakter zájezdu.
4.3) Katalogy (viz. čl.1.2) jsou vydávány ve velkém předstihu. CK si proto vyhrazuje právo oznámit před uzavřením smlouvy změny údajů uvedených v katalozích CK. V tomto případě, kdy se údaje v SoZ nebo Potvrzení zájezdu a v katalogu odlišují, jsou závazné údaje uvedené v SoZ/Potvrzení zájezdu.
5.1) Smluvní vztah mezi CK a zákazníkem vzniká uzavřením SoZ nebo předáním závazné objednávky zákazníkem, tj. okamžikem doručení do CK vyplněné SoZ zákazníkem nebo odsouhlasené ZO zákazníkem, jejím potvrzením (po kontrole) ze strany CK a úhradou zálohy v příslušné výši, přičemž za den úhrady se považuje den připsání platby na účet CK nebo den úhrady v hotovosti v kanceláři CK (viz Důležité informace). Obsahem SoZ je poskytnutí služeb CK v rozsahu a za podmínek uvedených v katalogu (viz. čl.1.2), případně upřesněných v SoZ. Obsah SoZ je určen touto smlouvou, potvrzením o zájezdu, VSP, obsahem katalogu (viz. čl.1.2), případně dodatečnou nabídkou s odkazem na číslo akce, případně zvláštními podmínkami přiloženými ke smlouvě jako její nedílná součást. V případě vzniku smluvního vztahu v době kratší než 30 dnů před zahájením zájezdu/pobytu je zákazník povinen uhradit 100% celkové ceny zájezdu/pobytu. SoZ platí pro všechny zákazníky uvedené na formuláři SoZ. Za smluvní závazky zákazníků uvedených na SoZ ručí zákazník – objednavatel nebo první zákazník uvedený na SoZ, který podepsal SoZ, jako za své vlastní.
5.2) Uzavřením SoZ nebo předáním ZO zákazník stvrzuje, že je plně obeznámen s obsahem smlouvy, souhlasí s ní, zároveň tím stvrzuje, že obdržel všechny přílohy tvořící nedílnou součást smlouvy a tudíž všechny smluvní podmínky přijímá a souhlasí s nimi.
a) osobně v CK
b) přes internet, kde se smluvní strany dohodly, že pokud SoZ nebo závazná objednávka nebude uzavřena osobně mezi zákazníkem a CK, je průkazná a závazná i SoZ nebo závazná objednávka zaslaná internetovou poštou (e-mailem).
5.4) CK poskytne na žádost zákazníka nezávaznou rezervaci zájezdu/pobytu, avšak tato je možná maximálně po dobu jednoho až tří kalendářních dnů, není-li dohodnuto jinak. Pokud zákazník ve lhůtě uvedené v potvrzení rezervace zájezdu/pobytu neuzavře s CK smluvní vztah, je CK oprávněna rezervaci jednostranně zrušit, a to bez oznámení zákazníkovi.
5.5) CK může zákazníkovi při uzavření SoZ nebo odsouhlasené ZO, či bezprostředně poté, vydat doklad o smlouvě (Potvrzení zájezdu) obsahující důležité údaje o zájezdu/pobytu. Pokud Potvrzení zájezdu není vydáno, nahrazuje jej SoZ.
a) Veškeré potřebné informace k autobusovým zájezdům jsou již uvedeny v popisu každého zájezdu v katalogu (viz. čl.1.2, popis na webu doporučujeme si vytisknout), který nahrazuje „Podrobné pokyny“. Proto CK zasílá „Podrobné pokyny“ (informaci zákazníkovi), pouze v případě podstatné změny v zájezdu, a to 7 dnů před odjezdem. Při nástupu na zájezd se zákazník musí prokázat platnou SoZ nebo potvrzením o zájezdu (jeho kopií), a to vedoucímu zájezdu. Na zájezd nemůže nastoupit, ani čerpat zaplacené služby, jiná osoba než zákazník uvedený na SoZ. Pokud má zákazník autobusového zájezdu sjednáno cestovní pojištění pro cesty a pobyt do zahraničí přes CK, průkaz - asistenční kartu pojišťovny léčebných výloh předá vedoucí zájezdu zákazníkovi v autobuse. Zároveň zákazníci v autobuse obdrží informaci s kontaktem na ubytovací zařízení a telefonní kontakt na vedoucího zájezdu, který doporučujeme mít stále u sebe. Po dobu jízdy autobusu je k dispozici tel. 00420 724 772 080.
b) Zákazníkům přihlášeným na zájezd/pobyt s vlastní dopravou zasílá CK „Podrobné pokyny“, tj.potřebné doklady: voucher na zakoupené služby (ubytování, skipas, turistické karty apod.), pokyny a průkaz - asistenční kartu pojišťovny léčebných výloh (je-li sjednáno přes CK), a to e-mailem na adresu uvedenou v SoZ, cca 7 dnů před nástupem. Pokud zákazník neobdrží Podrobné pokyny 7 dní před odjezdem zájezdu/pobytu, zavazuje se kontaktovat CK. V opačném případě se má za to, že zákazník Podrobné pokyny k zájezdu obdržel. Voucherem od CK se zákazník musí bezpodmínečně prokázat při příjezdu do ubytovacího zařízení, případně u dalších poskytovatelů služeb. Na pobyt nemůže nastoupit jiná osoba než zákazník uvedený ve SoZ a voucheru. Zákazník nemůže na pobyt nastoupit v jiný termín, tj. v jiný den a čas, než je uvedeno ve voucheru.
a) pokud je SoZ nebo ZO uzavírána v době delší než 30 dnů před zahájením zájezdu/pobytu, postačí uhradit zálohu v příslušné výši, která je uvedena v Důležitých informacích. Doplatek do celkové ceny zájezdu/pobytu musí být uhrazen nejpozději 30 dnů před jeho zahájením. V případě, že zákazník neuhradí ve stanovené lhůtě doplatek, nebo neprokáže jeho uhrazení, je CK oprávněna odstoupit od SoZ a písemně (zasláním emailem nebo poštou na adresu uvedenou zákazníkem v SoZ) tuto skutečnost oznámit zákazníkovi. Zákazník se zavazuje uhradit CK odstupné v příslušné výši ke dni zrušení SoZ ze strany CK. Bez plného zaplacení celkové ceny zájezdu/pobytu na účet CK nemá zákazník nárok na poskytnutí žádných služeb.
b) pokud je SoZ nebo ZO uzavírána v době kratší než 30 dnů před zahájením zájezdu/pobytu, bude úhrada probíhat bez zálohy formou jedné celkové platby ve výši 100 % předem stanovené ceny již při vzniku smluvního vztahu.
a) nové ceny při zvýšení ceny nafty:
Katalogové ceny zájezdů jsou kalkulovány ke dni uvedeném v katalogu, ceníku nebo v jiné formě nabídky zájezdů/pobytů (cena za litr nafty – zdroj „kurzy.cz“). V případě, že by cena nafty vzrostla o více než 10%, je CK oprávněna zvýšit cenu zájezdu za každou osobu o příplatek (včetně dětí), který bude vypočten tak, že za každou započatou 1Kč zvýšení ceny nafty nad 10% za litr bude zákazníkovi účtován poplatek ve výši 20Kč za každých započatých 1000 km cesty.
b) nové ceny při zvýšení směnného kurzu české koruny o více než 10%: Při zvýšení směnného kursu české koruny použitého pro stanovení ceny zájezdu/pobytu v průměru o vice než 10%, je CK oprávněna jednostranně zvýšit cenu zájezdu/pobytu o částku odpovídající procentní výši změny kurzu služeb zaplacených v cizí měně. Rozhodný den, kdy byla stanovena cena služeb, je uveden v katalogu, ceníku nebo v jiné formě nabídky zájezdů/pobytů.
6.5) Úhradu ceny zájezdu/pobytu (zálohy, doplatku) je možné provést bankovním převodem na účet CK nebo složením hotovosti v CK. Číslo bankovního účtu CK a variabilní symbol k platbě jsou přesně specifikovány v Důležitých informacích. Konfirmaci o provedení platby (kopii dokladu o úhradě) je nutné zaslat společně s SoZ cestovní kanceláři při přihlášení.
a) právo na poskytnutí smluvně sjednaných a zaplacených služeb. CK není povinna zákazníkovi poskytnout plnění nad rámec předem potvrzených a zaplacených služeb.
b) právo na dodatečné informace, pokud nebyly uvedeny v katalogu, zvl. kontakt na osobu, na kterou se zákazník v případě nesnází může obrátit.
c) právo být seznámen s případnými změnami ve smluvně sjednaných službách.
d) právo kdykoliv před zahájením zájezdu/pobytu odstoupit od SoZ dle bodu 9 VSP.
e) právo písemně oznámit CK, že se místo něj zájezdu/pobytu zúčastní jiná osoba uvedená v oznámení, avšak jen tehdy je-li to objektivně možné (zejm. z časových důvodů a podmínek na straně dalších poskytovatelů služeb). V tomto případě je zákazník povinen dodržet postup dle bodu 9 VSP.
f) právo na reklamaci a její vyřízení v souladu s Reklamačním řádem.
g) právo na ochranu osobních dat..
h) právo obdržet spolu se SoZ doklad o povinném smluvním pojištění CK pro případ jejího úpadku, obsahující označení pojišťovny, podmínky pojištění a způsob oznámení pojistné události.
i) právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu (viz. čl.10 Reklamace)
j) zákazník, který si zakoupil zboží či službu přes internet, a je spotřebitelem, může k řešení eventuálního sporu využít platformu pro řešení sporů online. Podrobnější informace o podmínkách řešení sporu online jsou uvedeny na http://ec.europa.eu/odr.
7.3) Základní povinnosti zákazníka:
a) uhradit cenu zájezdu/pobytu před jeho zahájením dle bodu 6. VSP
b) řádně vyplnit a doručit SoZ do CK (neskenovaná emailem nebo poštou). Poskytnout součinnost, která je potřebná k řádnému zabezpečení a poskytnutí služeb, zejména pravdivě a úplně uvádět CK požadované údaje do SoZ, vč. jakýchkoliv změn takových údajů. Za nesprávné a chybějící údaje v SoZ nese odpovědnost zákazník se všemi důsledky.
c) oznámit při uzavírání SoZ účast cizích státních příslušníků.
d) zajistit u osob mladších 15 let doprovod a dohled dospělého účastníka, obdobně zajistit doprovod a dohled osob, jejichž zdravotní stav to vyžaduje.
e) zajistit souhlas zákonného zástupce v případě, že zákazník mladší 18 let čerpá služby bez jeho doprovodu.
f) Zákazník – objednavatel a zákazník uvedený jako první na SoZ zastupuje všechny další účastníky uvedené na SoZ, vše pro ně vyřizuje a ručí za veškeré platby. Musí tyto účastníky seznámit s informacemi, které obdrží od CK, zejména informaci o rozsahu a kvalitě služeb. Seznámit je s pojištěním CK dle bodu 1.1 VSP. Musí zabezpečit, aby všichni účastníci plnili základní povinnosti, které vyžadují jejich osobní součinnost.
g) Zákazník je osobně zodpovědný za svůj platný cestovní doklad, který si zajišťuje sám. Je povinen zajistit, aby platnost jeho cestovních dokladů byla minimálně 6 měsíců po skončení zájezdu/pobytu.
h) Zákazník je povinen dostavit se ve stanovený čas na místo určení se všemi požadovanými doklady a tyto mít stále u sebe (viz. čl.5.6), dále osobní doklady, Evropský průkaz zdravotní pojišťovny (tj. kartu pojištěnce) a asistenční kartu pojišťovny léčebných výloh. Místa a časy odjezdů autobusových zájezdů jsou uvedeny v Důležitých informacích. Místo a čas nástupu na pobyty s vlastní dopravou jsou uvedeny v zaslaných pokynech zákazníkovi. CK nenese žádnou odpovědnost za případné finanční škody v případě, kdy zákazník ztratí nebo jsou mu odcizeny doklady či zavazadla. V tomto případě je zákazník povinen si pro zpáteční cestu sám na své náklady opatřit náhradní doklady.
i) Zákazník je povinen převzít od CK veškeré informace a doklady zejm. viz. čl. 5.6) aj., zaslané emailem nebo poštou na adresu uvedenou zákazníkem v SoZ. Za den poskytnutí informací se považuje den odeslání těchto informací na adresu či e-mailovou adresu, jíž zákazník CK poskytl.
j) Zákazník je povinen řídit se pokyny vedoucího zájezdu nebo jiné osoby určené CK. Dodržovat stanovený program, dodržovat předpisy a zvyklosti platné pro navštívenou zemi (zejména předpisy dopravců a ubytovatelů, lyžařských středisek atd.). Dodržovat všechny podmínky ubytování včetně doby příjezdu a odjezdu.
k) Zákazník je povinen chovat se tak, aby nedošlo ke škodám na zdraví či majetku na úkor ostatních účastníků, dodavatelů služeb a CK. Zákazník je odpovědný za jím způsobenou škodu a je povinen ji uhradit, např. v dopravním prostředku, ubytovacím zařízení a jiném zařízení, kde čerpal službu. V případě ubytování je povinen předat jej v takovém stavu, v jakém bylo při jeho příjezdu. Při zjištění poškození ubytovacího zařízení ze strany zákazníka má CK možnost vymáhat na zákazníkovi finanční náhradu. Způsobenou škodu je zákazník povinen oznámit bez zbytečného odkladu vedoucímu zájezdu (u autobusových zájezdů), na recepci ubytovacího zařízení a do CK (tel., e-mail).
l) neprodleně upozornit CK v případě, že shledá nesplnění SoZ ze strany CK.
m) Zákazník je povinen v případě potřeby písemně oznámit odstoupení od CS a zaplatit odstupné dle bodu 9 VSP.
Za změnu smluvních podmínek se nepovažuje zejména:
a) změny, které nemají za následek změnu destinace zájezdu, kategorie ubytování, stravování, způsobu dopravy apod., (např. hodina a místo odjezdu).
b) poskytnutí ubytování vyšší kategorie
c) změna programu zájezdu spočívající v nahrazení programu původního programem náhradním vyvolaná nepředvídatelnými okolnostmi.
d) změna pořadí míst navštívených v průběhu zájezdu.
CK provádí změny podmínek sjednaných v SoZ na základě přání zákazníka jen je-li to objektivně možné (zejm. z časových důvodů a podmínek na straně dalších poskytovatelů služeb). Provedení takových změn podléhá zaplacení poplatku ve výši a za podmínek dále uvedených. Poplatky se účtují vždy za každého jednotlivého zákazníka, tj. za každou osobu včetně dětí.
a) změna a doplnění osobních údajů zákazníka před zahájením čerpání služeb: 10 a více dnů = 50Kč / 9 a méně dnů = 100Kč
b) změna místa odjezdu: 10 a více dnů = 100Kč / 9 a méně dnů = 200Kč
c) snížení počtu osob v ubytovací jednotce: Změna je posuzována jako odstoupení od smlouvy jedné či více osob, které jsou povinny uhradit odstupně dle čl.9.2 těchto podmínek. Dojde-li v důsledku snížení počtu osob v ubytovací jednotce ke změně ceny za ubytování, jsou neodstupující zákazníci povinni tento rozdíl doplatit.
d) jiná změna: 200Kč
e) změna termínu zájezdu, místa pobytu nebo typu ubytování: Tato změna je považována za odstoupení od SoZ nebo ZO ze strany zákazníka a zákazník je povinen uhradit CK odstupné dle čl.9.2 těchto podmínek.
a) 50 a více dnů před zahájením: skutečně vzniklé náklady, nejméně ale 10%, minimálně 500 Kč
b) od 49. do 35. dne před zahájením: skutečně vzniklé náklady, nejméně ale 25%
c) od 34. do 21. dne před zahájením: skutečně vzniklé náklady, nejméně ale 50%
d) od 20. do 10. dne před zahájením: skutečně vzniklé náklady, nejméně ale 75%
e) od 9. do 5. dne před zahájením: skutečně vzniklé náklady, nejméně ale 90 %
f) v období 4 dnů a méně před zahájením: 100%
a) ověřit si u CK, zda je změna zákazníka možná.
b) toto oznámení provést písemně, doručit jej do CK nejpozději 2 pracovní dny před zahájením zájezdu/pobytu (e-mailem nebo poštou) a ověřit si jeho převzetí.
c) k oznámení přiložit podepsané prohlášení nového zákazníka, že souhlasí s uzavřenou SoZ a zda souhlasí či nesouhlasí se zpracováním jeho osobních údajů
d) za provedení této změny náleží CK poplatek 200 Kč/osoba, který musí být uhrazen, tj. připsán na účet CK, nejpozději 2 pracovní dny před zahájením zájezdu/pobytu. Jinak se náhradník nemůže zájezdu/pobytu zúčastnit.
e) Finanční vyrovnání za zájezd/pobyt provedou obě osoby, tj. původní a nový zákazník, mezi sebou. Na nahlášeného náhradníka přechází uhrazený zájezd/pobyt. Komplexní léčebných, která jsou nepřenosná, si musí nový zákazník - náhradník zajistit sám. Původní a nový zákazník společně a nerozdílně odpovídají za zaplacení ceny zájezdu/pobytu a úhradu nákladů, pokud v souvislosti se změnou CK vznikou.
13.2) Zákazníci musí svým zavazadlům věnovat stálou pozornost. Během stání autobusu (při lyžování, turistice, parkování před hotelem atd.) neručí dopravce ani CK za zavazadla ponechána v autobusu. Autobus je mnohdy volně přístupný (při vykládání lyží, zavazadel apod.) a není v žádném případě určen k úschově zavazadel. Také řidiči autobusu nemohou zajišťovat hlídání předmětů ponechaných v autobusu. Manipulaci se zavazadly provádí sami cestující za asistence řidičů.
CK TURISTA s.r.o.
cestovní kancelář
Níže uvedené důležité informace (dále jen DI) jsou součástí Cestovní smlouvy a Všeobecných smluvních podmínek cestovní kanceláře CK TURISTA s.r.o. (dále jen CK). Dovolujeme si Vás požádat o jejich prostudování.
I. účet CK: Raiffeisen Bank, č.ú. 3727487001 / 5500
variabilní symbol = prvé šestičíslí rodného čísla (objednavatele nebo první osoby uvedené na CS) plus číslo zájezdu (např. na zájezd č. 7001: 6821067001)
II. v hotovosti (osobně přinést s vyplněnou CS do CK)
III. vystavením daňového dokladu (faktury) zaměstnavateli zákazníka - viz. bod 3.DI
U došlých plateb z jiných bank je nutné počítat s 1-2 denní prodlevou na bankovní převody.
V případech, kdy je přihlášení na zájezd/pobyt vyřizováno neprodleně (tzn., že rezervace je poskytnuta pouze na pár hodin), je třeba, aby platba byla připsána na účet CK „ihned“. Toho lze docílit pouze:
Cena Kč/os.; | Záloha Kč/os. | |
---|---|---|
OD | DO | |
2.999 | 1.000 | |
3.000 | 3.999 | 1.500 |
4.000 | 4.999 | 2.000 |
5.000 | 5.999 | 2.500 |
6.000 | 6.999 | 3.000 |
7.000 | 7.999 | 3.500 |
8.000 | 8.999 | 4.000 |
9.000 | 9.999 | 4.500 |
10.000 | 10.999 | 5.000 |
11.000 | 11.999 | 5.500 |
atd... |
Zaměstnavatelé často přispívají svým zaměstnancům na jimi vybranou dovolenou. Každý zaměstnavatel má své interní předpisy pro poskytování tohoto příspěvku (podmínky, výši příspěvku aj.), proto je důležité se předem informovat u svého zaměstnavatele.
Má-li zákazník zjištěno, že mu zaměstnavatel poskytne příspěvek na dovolenou, rádi mu fakturu vystavíme. Postačí vyplnit Požadavek na fakturaci a zaslat jej do CK společně s cestovní smlouvou. Všechny ve faktuře uváděné skutečnosti musí odpovídat cestovní smlouvě a podléhají případné finanční kontrole.
Nastoupit a vystoupit je možno jen na výše uvedených standardních místech, uvede-li jej zákazník do CS. Neuvede-li zákazník v CS nástupní míst, je za něj považováno železniční nádraží Ostrava-Vítkovice. Na výše uvedených nástupních místech autobus zastavuje jen tehdy, má-li zde dle CS nastupovat účastník zájezdu. Jinak autobus tato místa míjí bez zastavení. Výše uvedené časy odjezdů jsou pouze orientační. V závislosti na počtu zastávek, délce nakládání apod. může dojít k určitému zpoždění. Maximální čekací doba na nepřítomné zákazníky od orientačních časů výše uvedených je 10 minut, pak musí autobus pokračovat v dopravě dle programu. Při návratu v brzkých ranních hodinách doporučujeme vystoupit v Ostravě - Dubině vedle Intersparu (větší frekvence nočních spojů). Vzhledem k přepravním podmínkám nemůže dopravce provádět městský či příměstský rozvoz zákazníků. Na jiných místech (maximálně však do vzdálenosti 5 km od dopravní trasy) je možno nastoupit a vystoupit pouze v případě skupiny nad 15 osob (toto místo musí být dohodnuto a uvedeno v cestovní smlouvě). Vzdálenější nástupní místa mohou po dohodě využít kolektivy, které obsadí celý autobus (minimálně 30 osob).
Po dobu jízdy autobusu je k dispozici telefon 00420 724 772 080 (pro SMS zprávu / telefonní kontakt).
Je nutno počítat s tím, že pokoje 2+1 a 2+2 jsou někdy prostorově omezenější a 3. a 4. lůžko mohou tvořit jednodušší přistýlky (válenda, patrová postel, rozkládací křeslo, menší rozkládací dvoukřeslo pro 2 apod.).
Tyto důležité informace vstupují v platnost ode dne 1.9.2013 a platí do odvolání.
CK TURISTA s.r.o.
cestovní kancelář
2.1) Cestovní kancelář odpovídá zákazníkovi ve smyslu ustanovení § 2357 a násl. NOZ za vady zájezdu.
2.2) Má-li zájezd vadu a byla-li tato vytčena zákazníkem v souladu s § 2540 NOZ bez zbytečného odkladu, má zákazník právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Nevytkne-li zákazník vadu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, a to ani do jednoho měsíce od skončení zájezdu a cestovní kancelář toto namítne, pak mu soud právo na slevu z ceny nepřizná.
3.1) Při řešení reklamace je nutná součinnost zákazníka, spočívající zejména v umožnění přístupu do prostor, které mu byly pronajaty k ubytování nebo do dopravního prostředku, kterým byla zajištěna doprava, zástupci pověřenému cestovní kanceláří, jako i zástupci dodavatelů služeb, které jsou předmětem reklamace, aby bylo možné objektivně posoudit tvrzení uváděné v reklamaci. Cestovní kancelář doporučuje zákazníkovi, aby tuto součinnost poskytl.
3.2) Reklamaci může zákazník uplatnit ústně či písemně, popřípadě jiným vhodným způsobem u cestovní kanceláře během trvání zájezdu, či v cestovní kanceláři. Uplatnění reklamace na místě samém umožní odstranění vady okamžitě, resp. umožní nalézt okamžitě vhodná řešení. Zákazník při uplatňování reklamace uvedené své jméno, příjmení, trvalé bydliště, datum, důvod a předmět reklamace, specifikaci požadavků co do důvodu a výše a dle možnosti předmět reklamace průkazně skutkově doloží. Cestovní kancelář zákazníkovi doporučuje předložit doklad o poskytnuté službě. Je-li uzavření SoZ zprostředkováno jinou cestovní kanceláří nebo cestovní agenturou, může zákazník reklamaci uplatnit u této zprostředkující cestovní kanceláři nebo cestovní agentury. Za zákazníka se pro účely reklamace považuje každý účastník zájezdu uvedený v SoZ.
3.3) K uplatnění reklamace musí být vždy vystaveno potvrzení o reklamaci - reklamační protokol - vněmž musí být uvedeno, kdy zákazník reklamaci uplatnil, identifikační údaje zákazníka, co je předmětem reklamace a jaký způsob vyřízení zákazník požaduje. Jestliže zákazník předá zástupci cestovní kanceláře v místě poskytované služby určité písemnosti, popř. jiné podklady týkající se reklamace, musí být tato skutečnost v protokolu výslovně uvedena. Reklamační protokol podepisuje osoba, která se zákazníkem protokol sepisuje a zákazníkovi se doporučuje, aby svým podpisem na reklamačním protokolu stvrdil převzetí jeho kopie a souhlas s jeho obsahem.
4.1) Cestovní kancelář nebo jí pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu služby potřená k odbornému posouzení vady.
4.2) Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se cestovní kancelář se zákazníkem nedohodnou na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
4.3) Zákazníkovi se vydává potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace. V případech, kdy je reklamace posouzena jako nedůvodná, je zákazník písemně informován o důvodech zamítnutí reklamace ve smyslu § 19 odst. 1 zák. o ochraně spotřebitele.
5.1) Nemá-li zájezd vlastnosti, o nichž cestovní kancelář zákazníka ujistila nebo které zákazník vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, zajistí cestovní kancelář nápravu, pokud si nevyžádá neúměrné náklady.
5.2) Nezjedná-li cestovní kancelář nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu zákazník určí, může si zákazník zjednat nápravu sám a cestovní kancelář mu nahradí účelně vynaložené náklady. Určení lhůty k nápravě není třeba, pokud cestovní kancelář odmítla nápravu zjednat nebo vyžaduje-li se okamžití náhrada vzhledem k zvláštnímu zájmu zákazníka.
5.3) Vyskytnou-li se po odjezdu podstatné vady zájezdu a nepřijme-li cestovní kancelář opatření, aby zájezd mohl pokračovat, nebo zákazník opatření z řádného důvodu odmítne, zajistí cestovní kancelář na své náklady přepravu zákazníka na místo odjezdu, popř. na jiné ujednané místo. Nelze-li pokračování zájezdu zajistit jinak než prostřednictvím služeb cestovního ruchu nižší jakosti, vrátí zákazníkovi rozdíl v ceně, zajistí-li pokračování s vyšší náklady, jdou tyto k tíži cestovní kanceláře.
5.4) Cestovní kancelář se odpovědnosti k náhradě škody, způsobené porušením smluvní povinnosti zprostí, prokáže-li, že jí ve splnění povinnosti dočasně nebo trvale zabránila mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na její vůli .
5.5) Jak je výslovně ujednáno ve smlouvě o zájezdu, umožňuje-li mezinárodní smlouva, kterou je Česká republika vázána, omezení náhrady škody, hradí cestovní kancelář škody vzniklé porušením povinnosti ze smlouvy o zájezdu jen do výše tohoto omezení .
7.1) Práva a povinnosti vyplývající z uplatnění reklamace se řídí obecně závaznými právními předpisy.
7.2) Reklamační řád vstupuje v platnost a účinnost dnem 1.3.2016.