Seznamte se prosím důkladně s popisem Vámi vybraného zájezdu/pobytu na tomto webu. Z uzavřené smlouvy vyplývají pro CK i zákazníka určtá práva a povinnosti. Proto doporučujeme seznámit se také se Všeobecnými obchodními podmínkami (VOP) i Důležitými informacemi (DI). Níže uvádíme jen výběr nejdůležitějších informací, a to v reakci na často kladené otázky zákazníků.
CK TURISTA zajišťuje účast na zájezdech a pobytech na základě Smlouvy (Smlouvy o zájezdu nebo Smlouvy o obstarání služby cestovního ruchu):
I. Smlouva je uzavřena: v okamziku, když zákazník zašle do CK písemně (mailem) Závaznou objednávku nebo doplněnou Smlouvu.
II. Smlouva je účinná: po úhradě zálohy a po potvrzení ze strany CK.
I. platby v Kč z ČR: Raiffeisen Bank, č.ú. 3727487001 / 5500
II. platby v EUR ze zahraničí: IBAN: CZ4020100000002400423255 / BIC-SWIFT: FIOBCZPPXXX
variabilní symbol = prvé šestičíslí rodného čísla objednavatele plus číslo zájezdu/pobytu (např. na zájezd č. 7001: 6821067001)
Platbu je možné zaslat současně za všechny účastníky přihlášené pod jedním variabilním symbolem (např. 8 osob na dvou listech SoZ je vedeno pod jedním v.s.).
U došlých plateb z jiných bank je nutné počítat s 1-3 denní prodlevou na bankovní převody.
Výše plateb zájezdu/pobytu před jeho zahájením:
Zaměstnavatelé často přispívají svým zaměstnancům na jimi vybranou dovolenou. Každý zaměstnavatel má své interní předpisy pro poskytování tohoto příspěvku (podmínky, výši příspěvku aj.), proto se prosím předem informujte u svého zaměstnavatele. Maximální osvobozená částka dle zákona č.586/1992 Sb. o dani z příjmu § 9 odst. 7d) je 20.000Kč/rok/zaměstnanec na rekreaci (včetně zájezdů) za podmínek, že se jedná o nepeněžní plnění pro zaměstnance a jeho rodinné příslušníky (tzn. vystavení faktury cestovní kanceláří na zaměstnavatele). Běžně vystavujeme faktury přímo na zaměstnavatele, případně na firmy, které tuto agendu zpracovávají pro některé firmy - zaměstnavatele (např. Sodexo nebo Benefit Management: pokud si zákazník vyřídí příspěvek sám, CK pak fakturuje dle jeho požadavku). Vždy se však musí jednat o úhradu plné výše ceny zájezdu, proto není možné využívat fakturaci na firmy účtující si provizi, či platit prostřednictvím jakýchkoli poukázek jako jsou např. Flexipasy, Benefit bodu, poukázky Sodexo apod.
Fakturu na zaměstnavatele vystavujeme zákazníkovi, který je již přihlášen na zájezd/pobyt, a to dle následujících podmínek:
Váháte nad vhodným dárkem pro své blízké, přátele, obchodní partnery či zaměstnance? Věnujte jim odpočinek a zábavu v podobě našeho dárkového poukazu. Pro objednání dárkového poukazu nám jednoduše zavolejte nebo napište.
Jak Dárkový poukaz funguje ?
1. Je jen na Vás, jaký typ Dárkového poukazu zvolíte:
2. Cestovní kancelář vydá Dárkový poukaz jako ceninu. Dárkový poukaz se vystavuje na základě písemné objednávky (vlastní nebo formulář zaslaný CK) a až po úhradě jeho hodnoty ze strany objednávajícího. Hodnota Dárkového poukazu se hradí převodem na účet CK TURISTA, v případě zájmu může cestovní kancelář vystavit fakturu na jeho hodnotu. Dárkový poukaz zasílá cestovní kancelář e-mailem objednávajícímu.
3. V případě "Dárkového poukazu na zájezd/pobyt" musí objednávající před jeho vydáním sepsat Smlouvu o zájezdu. Případné následné změny již vybraného zájezdu/pobytu z dárkového poukazu se řídí Všeobecnými smluvními podmínkami CK TURISTA.
4. Dárkový poukaz na částku lze použít pouze k nákupu cestovních služeb z nabídky CK TURISTA (www.ckturista.cz), není možné ho vyměnit za hotovost nebo jiné finanční kompenzace. Obdarovaný následně po předložení "dárkového poukzu na částku" vybírá dle vlastního uvážení, v případě zájmu mu rádi poradíme. Přihlášení na vybraný zájezd/pobyt probíhá běžným způsobem, pouze jako úhrada je uveden "Dárkový poukaz".
5. Je-li cena objednaných služeb vyšší než hodnota Dárkového poukazu, uhradí obdarovaný rozdíl v ceně cestovní kanceláři CK TURISTA.
6. Je-li je cena objednaných služeb nižší, než hodnota Dárkového poukazu, rozdíl se ze strany CK TURISTA nevrací. Proto doporučujeme vybrat si zájezd/pobyt ve stejné nebo vyšší hodnotě, než je hodnota Dárkového poukazu.
7. "Dárkový poukaz na částku:, tzn. celkovou jeho hodnotu, je možno uplatnit pouze na jednu objednávku.
8. "Dárkový poukaz na částku" je možno uplatnit v CK TURISTA při objednávce, a to nejpozději do data platnosti uvedeného na Dárkovém poukazu.
Zákazníkům přihlášeným na zájezd s vlastní dopravou zasílá CK na e-mail „Podrobné pokyny“ pro cestu, a to cca 7 dnů před odjezdem:
V případě jakýchkoli nejasností jsme Vám k dispozici k zodpovězení Vašich dotazů na tel. 00420 724 772 080, na e-mail: ckturista@ckturista.cz .
V ceně není povinné pojištění léčebných výloh do zahranicí ani pojištění STORNA aj.
Doporučujeme zákazníkům uzavření pojištění na STORNO zájezdu, tj. pro případ, že zákazníkovi vzniknou náklady v souvislosti s odstoupením od Smlouvy, tj. stornem zájezdu. Nabízíme sjednání "Komplexního pojištění včetně pojištění storna zájezdu" u UNIQA pojišťovny naším prostředictvím.
Pojištění za pár korun Vám může ušetřit velké peníze .
"Komplexního pojištění včetně pojištění storna zájezdu" u UNIQA pojišťovny nabízné naším prostředictvím.
Pojištění za pár korun Vám může ušetřit velké peníze .
Nastoupit a vystoupit je možno jen na výše uvedených standardních nástupních místech. Výše uvedené časy odjezdů jsou pouze orientační, avšak v tento čas musí zákazník již čekat na daném nástupním místě (který má ve SoZ uveden). V závislosti na počtu zastávek, délce nakládání apod. může dojít k určitému zpoždění (autobus nemůže vyjet dříve, než je u daného nástupního místa uvedeno). V případě velkého zpoždění autobusu je zákazník informován na tel. čísle, který uvedl do SoZ. Je proto důležité mít telefonní číslo, které zákazník uvedl do SoZ, v den odjezdu u sebe a zapnutý.
Vzhledem k přepravním podmínkám nemůže dopravce provádět městský či příměstský rozvoz zákazníků. Na jiných místech (maximálně však do vzdálenosti 5 km od dopravní trasy) je možno nastoupit a vystoupit pouze v případě skupiny nad 15 osob (toto místo musí být dohodnuto a uvedeno ve SoZ). Vzdálenější nástupní místa mohou po předchozí dohodě s CK a dohodnutým příplatkem využít kolektivy, které obsadí celý autobus (minimálně 30 osob).
Maximální čekací doba na nepřítomné zákazníky je 10 minut, pak musí autobus pokračovat v dopravě dle programu.
Nástupní místo musí zákazník uvést do SoZ již při přihlášení. V případě změny je účtován poplatek dle VOP. Na výše uvedených nástupních místech autobus zastavuje jen tehdy, má-li zde dle SoZ nastupovat účastník zájezdu, jinak autobus tato místa míjí bez zastavení.
ZASEDACÍ POŘÁDEK je plně v kompetenci CK, přičemž je brán zřetel na sedadla se zaplacenou místenkou, následně pořadí přihlášených zákazníků, případně další kritéria CK. Při nástupu na zájezd se zákazník musí prokázat platnou SoZ (jeho kopií), a to vedoucímu zájezdu. Po dobu jízdy autobusu, stjeně jako po dobu celého zájezdu, je k dispozici telefon 00420 724 772 080.
I. Vzhledem k tomu, že CK využívá autobusy růžných typů a různých velikostí, nemají tyto autobusy stejné uspořádání sedadel. Z tohoto důvodu není možné nabízet místenku na dané číslo sedadla, ale je nutná písemná specifikace umístění sedadla zákazníkem:
1. určení strany:
strana za řidičem (= levá strana ve směru jízdy)
strana za průvodcem (= pravá strana ve směru jízdÿ)
2. určení řady:
Maximální množství a velikost zavazadel v autobusové přepravě:
**Je nutno počítat s tím, že pokoje 2+1 a 2+2 jsou někdy prostorově omezenější a 3. a 4. lůžko mohou tvořit jednodušší přistýlky (válenda, patrová postel, rozkládací křeslo, menší rozkládací dvoukřeslo pro 2 apod.).
Slevy pro děti (dětské ceny) platí jen v případě ubytování dětí na přistýlce (tj. 3. - 4. lůžku) v pokoji rodičů, tj. 2 dospělých osob.
Jednolůžkové pokoje, přestože jsou s příplatkem, jsou většinou velmi malé a často bez balkonu a nemusí být zcela identické s dvoulůžkovými pokoji.
Přidělování pokojů a apartmánů je plně v kompetenci místního ubytovatele. Umístění pokoje, patro, výhled atd. nemůže CK ovlivnit.
Počet osob v ubytovací jednotce nesmí být vyšší než počet lůžek (není-li uvedeno jinak).
V případě ubytování v tzv. depandanci ubytovacího zařízení (skládá-li se ubytovací zařízení z více budov), jedná se vždy o plnohodnotné ubytování, které se neliší cenou ani jinými podmínkami.
Pokoj k doobsazení: Pokud zájezd tento pokoj nabízí, zákazník se může přihlásit do dvoulůžkového pokoje samostatně s podmínkou následné nutnosti jeho doobsazení nebo doplacení cenového rozdílu mezi 2L a 1L (dle ceníku a uvedením v SoZ). V tomto pokoji budou ubytováni dva cestující (dvě ženy nebo dva muži), kteří se vzájemně neznají. K doobsazení pokoje může dojít prostřednictvím samotného zákazníka nebo cestovní kanceláře. Zákazník dává CK závazný souhlas, aby se pokusila (bez záruky, záleží na zájmu) najít spolubydlícího do pokoje tak, aby povinnost platit příplatek za 1L pokoj odpadla. Následně platí varianta, která nastane jako první, tzn. pokud pokoj doobsadí CK, je toto doobsazení konečné, zákazník již následně nemůže nahlásit "vlastního" spolubydlícího. Možnost doobsazení pokoje je časově limitováno naplněním kapacity autobusu, tzn. v případě jeho zaplnění již zákazník nemá možnost dohlásit spolubydlícího. Zákazník bere na vědomí, že pokud se nepodaří pokoj doobsadit (zákazníkem nebo CK nebo z kapacitních důvodů), bude třeba, aby na výzvu CK, nejpozději 6 dnů před začátkem zájezdu, doplatit rozdíl do ceny 1L pokoje (ta je vždy vyšší, než cena s ubytováním ve 2L pokoji). V případě nedoplacení se bude jednat o neuhrazení ceny zájezdu jako celku a následně se bude postupovat dle VOP. Tzn., že cestující, který nemá zájezd plně uhrazen, se jej nemůže zúčastnit, přičemž se uplatní stornopodmínky dle VOP. Pozn.: CK nemůže zaručit, že si spolubydlící budou rozumět. Případná nedorozumění mezi nimi nejsou důvodem k reklamaci.
Vašemu individuálnímu přání při objednávce v souvislosti s ubytováním se snažíme vyhovět zasláním žádostí na ubytovatele. Musíme však výslovně upozornit, že jejich splnění je výlučně na ubytovateli, a proto za ně nemůžeme jako CK převzít žádnou odpovědnost. V případě jeho nesplnění se nejedná o porušení Smlouvy ze strany CK.
CK nezajišťuje obsazenost 2lůžkových pokojů zákazníky, kteří se navzájem neznají.
Od 26.6.2012 musí mít každý občan České republiky (tedy včetně dětí) při cestování do zahraničí vlastní cestovní doklad. Kompletní informace najdete na webu Ministerstva zahraničí - Podmínky vycestování z ČR.
Každý občan ČR (tedy i nezletilé děti od 0 let věku) musí mít vlastní cestovní doklad: v zemích EU cestovní pas nebo OP, do zemí mimo EU cestovní pas. Kompletní informace najdete na webu: Ministerstvo zahraničí.
Tyto stornopolatky se uplatní také na závaznou objednávku dle VOP.
Nahlášení storna - odstoupení od Smlouvy zákazníkem - FORMULÁŘ
Oznámení o odstoupení od Smlouvy musí podat zákazník, který od smlouvy odstupuje a to písemnou formou (nejlépe zasláním e-mailu) a pokud možno okamžitě (rozhoduje den doručení do CK). Doporučujeme uzavření pojištění storna, v neposlední řadě dle podmínek zajištění náhradníka.
všechny podrobnosti ve VOPCK je oprávněna odstoupit od smlouvy před zahájením:
Pro řízení osobního vozidla na území EU je zapotřební mít s sebou platný řidičský průkaz, osvědčení o technické způsobilosti vozidla a zelenou kartu - mezinárodní doklad o platnosti povinného ručení na území cizího státu. Povinností vybavení vozidla je výstražná vesta, a to pro každého cestujícího ve vozidle, v zimě je nutné mít s sebou řetězy. Rodiny s dětmi musí mít pro všechny děti ve věku do 12 let bezpečnostní sedačku. Pro průjezd Rakouskem, Slovenskem, Slovinskem ... po dálnici je zapotřebí zakoupení dálniční známky. Doporučujeme dodržovat dopravní předpisy.
Nezbytné detaily a podrobnosti jsou uvedeny ve "Všeobecných obchodních podmínkách", které Vám doporučujeme přečíst.